De eerste 3 weken van juli hebben we dit jaar vakantie gehad. De eerste 2 weken zijn we in Italië geweest en de laatste week in Zwitserland, in het Binn-dal.

Hieronder is een overzicht van deze vakantie te zien.

Vakantie 2018 – De heenreis

Vandaag is het 29 juni 2018. Een gedenkwaardige dag, want voor het eerst sinds 3 jaar gaan we weer op vakantie naar de bergen. We zetten koers naar Italië. Op het moment van vertrek weten we nog niet zeker of we direct naar onze bestemming Courmayeur gaan of toch...

Vakantie 2018 – Dag 1

Om 10 uur zaterdagochtend hebben we de tent al opgezet. Daarna gaan we even wat slapen en in de loop van de middag gaan we met de auto naar Courmayeur. Overal zijn de bergen te zien rond Courmayer, zelfs als je in het centrum van het plaatsje loopt. Wij kijken wat...

Vakantie 2018 – Dag 2 – zondag 1 juli

Vandaag is het zondag, 1 juli. We hebben gezien dat er in het kerkje wat in het dorpje Planpimcieux om half 12 een dienst is. Dit kerkje ligt op zo'n 500 meter van onze camping. Dus dat is goed te doen. De dienst is voor ons niet goed te volgen. We verstaan af en toe...

Vakantie 2018 – Dag 3

Maandag 2 juli staan we om 7 uur op. We willen een wandeling gaan maken vandaag. Bij het opstaan kunnen we geen berg zien, het dal zit vol met wolken. Volgens de weersvoorspelling wordt het vandaag mooi weer; een klein wolkje en wat zon met een temperatuur van 29...

Vakantie 2018 – Dag 4 – wandelen naar Courmayeur

Voor ik het over dinsdag 3 juli ga hebben, kom ik nog even terug op de dag van gisteren. Nadat ik mijn verhaal geschreven heb begon het steeds donkerder en dreigender te worden. Dat leverde ook een paar mooie foto's op. Op de twee foto's hieronder is goed te zien wat...

Vakantie 2018 – Dag 5 – Rustdag

Nadat we maandag en dinsdag gewandeld hebben is het vandaag tijd voor een 'rustdag'. Dat  betekent voor ons het volgende: Uitslapen Koffie drinken Voor de tent zitten lezen Kubb spelen In de zon liggen Kubb is een spel wat wij een aantal keren toen we een weekend weg...

Vakantie 2018 – Dag 6 – Lange wandeling

Vandaag is het donderdag en na de dag rust van gisteren wordt het de hoogste tijd voor een serieuze wandeling. Het is wat onzeker wat het weer doet vandaag. Het is bewolkt en er kan af en toe wat regen vallen. We gaan vanaf de camping omhoog klimmen naar een punt waar...

Vakantie 2018 – Dag 7 – Aosta

Vandaag houden we opnieuw ons gemak na de lange wandeling van gisteren. Als eerste gaan we vandaag kijken bij een andere camping in het Val Veny wat aan de andere kant van Courmayeur ligt. Op dit moment staat die camping helemaal vol omdat er een Keltisch festival is...

Vakantie 2018 – Dag 8 – Col de Grand Ferret

Zaterdag 7 juli gaan we opnieuw een wandeling maken. We willen een kortere wandeling maken dan afgelopen donderdag omdat Hanny wat last van haar voet heeft overgehouden van die wandeling. In principe willen we zoveel mogelijk vanaf de camping gaan wandelen. Maar dat...

Vakantie 2018 – Dag 9 – Zondag

Vandaag is zondag, onze rustdag. Na de inspannende dag van gisteren is dat sowieso op zijn plaats. We beginnen de dag met uitslapen. Voor onze doen is half 9 uitslapen. Na de koffie luisteren we naar een kerkdienst vanuit de Noorderkerk in Amsterdam. Het is de eerste...

Vakantie 2018 – Dag 10

Maandag 9 juli doen we het rustig aan. Dat doen we om een aantal redenen; Het is vakantie dus waarom zouden we ons druk maken. Ten tweede zijn we van plan morgen en woensdag een grote tocht te gaan maken. Tot begin van de middag brengen we op de camping door met lezen...

Vakantie 2018 – Dag 11 – Naar Rifugio Frassati.

Vandaag gaan we voor het eerst een tocht naar een hut maken. We hebben dat plan al langer maar het is er tot nu toe nooit van gekomen. Het is wel een hele puzzel om een geschikte tocht te vinden. Het moet een tocht van twee dagen zijn, met één overnachting. We moeten...

Vakantie 2018 – Dag 12 – Rifugio Frassati 2

Het slapen in een Rifugio valt nog niet echt mee. Het bed is niet helemaal perfect, door de matras heen voel je de latten van de lattenbodem. We horen ook geluiden alsof het regent, maar dan niet zo frequent. Wat nadenken brengt de oplossing: De hut is aan de...

Vakantie 2018 – Dag 13 en 14

Geheel in tegenstelling tot mijn handelen tot nu toe, heb ik op donderdag 12 juli geen verslag gemaakt. Dat heeft een hele goede reden; Het is vakantie. Gisteren heb ik bijna helemaal niets gedaan. Niets is natuurlijk een groot woord. Maar het was een echte relax-dag....

Vakantie 2018 – Dag 15 – Andermatt

Vandaag is het zaterdag en begint de derde week van onze vakantie. Het leven op de camping in Binn is heel anders dan in Italië. Er is geen enkele verlichting op de camping. En omdat de camping ook afgelegen ligt is het er heel donker 's nachts. Het voordeel hiervan...

Vakantie 2018 – Zondag in Binn

We beginnen de dag met een 'zondags'-ontbijt: Sinaasappelsap, thee, een Buttergipfel (croissant) en Bio-brood uit de streek. Na het ontbijt en de koffie gaan we naar de kerk in Heiligkreuz wandelen. Heiligkreuz ligt in een zij-dal bij Binn. We gaan naar de zogenaamde...

Vakantie 2018 – Dag 17

Maandag 16 Juli is de dag waarop Jannie, onze schoonzus, komt. Zij heeft een kamer gehuurd in Fäld, wat zo'n kilometer van de camping afligt.  Jannie komt om 18.4o uur aan met de trein in Brig, zo'n 30 kilometer van Binn. We hebben besloten om deze dag niet zoveel te...

Vakantie 2018 – Dag 18

Het is dinsdag en de eerste dag dat we samen met Jannie gaan wandelen. We hebben het plan opgevat om vanaf de camping te gaan lopen richting een meer; De Geisspfadsee. Dit meer is genoemd naar een hoge berg die in de buurt van dat meer ligt (De Geisspfadhorn). De...

Vakantie 2018 – Dag 19 – Eggishorn en Aletsch gletscher

Nadat we gisteren een wandeling hebben gemaakt vanaf de camping gaan we vandaag met de auto naar Fiesch. Fiesch ligt zo'n 15 km vanaf de camping, maar het is wel een reis van een half uur. Dat komt doordat de weg in het Binn-dal zo smal en bochtig is. Vandaag beleven...

Vakantie 2018 – Dag 20 – wandelen in het Binn-dal

Donderdag 19 juli wordt het volgens  het weerbericht wat bewolkt. De wolken maken het uitzicht op de bergen alleen maar mooier. Vanaf de camping kijken we tegen een bergwand aan die voor een groot deel bebost is. We zijn van plan om vandaag die kant te gaan verkennen....