Vandaag is het zaterdag 25 juli. Gisteravond toen we naar bed gingen regende het flink. Vannacht heeft het ook nog behoorlijk wat geregend. Nu is het droog maar nog wel bewolkt. Volgens het weerbericht trekt de bewolking weg als de matine begint. Maar om een uur of 10 is de zon al weer helemaal heer en meester en zijn de wolken bijna allemaal verdreven.

Vandaag is het een wandeldag en we gaan vanaf Abries naar het plaatsje Valpreveyre. Bij dit plaatsje schijnt een camping te liggen, maar wij hebben deze niet op internet gevonden. We gaan dus een leuke wandeling maken en kijken hoe die camping er uit ziet.

We hebben een kaart van de omgeving maar ook op de tablet kunnen we zien waar. Met de tablet kunnen we de route die we lopen ook opnemen.

We verlaten Abries al heel snel en klimmen langzaam zo’n 400 a 500 meter. Zoals op de fots te zien is hebben we een mooi uitzicht,..

Om een uur of een komen we bij de camping die we zoeken aan. De wandeling was heel afwisselend; het bos en de uitzichten wisselen elkaar steeds af.

Bij deze camping aangekomen eten we eerst een paar sneetjes brood.

De camping is ontzettend rustig gelegen, bij een gehuchtje waar de weg ophoudt. Het uitzicht is prachtig, verder zijn er goede douches en keurig schoongemaakte WC’s. We overwegen om hier volgende week heen te gaan.

We lopen de weg terug. Tot La Roux nemen we een pad wat ons met een kleine boog en bovenlangs leidt. Dit pad is veel mooier dan de verharde weg.

Het pad gaat soms behoorlijk steil en links van ons gaat een diepe afgrond. Maar wel de moeite waard en echt niet te gevaarlijk. Onderweg komen we een kudde muilezels en een paard tegen.

Het laatste stukje to La Roux lopen we door het gras.

Om een uur of drie komen we weer aan op de camping. Het plaatje hierna geeft aan welke route we gelopen hebben.

Na thuiskomst gaan we een ijsje eten op het terras op de camping. We horen van Mirjam dat het stormt in Nederland. Wij hebben hier een heerlijke dag beleeft.

We sluiten deze prachtige dag af door uit eten te gaan in een klein restaurantje. Het is er behoorlijk druk, een gezellige sfeer en heerlijk eten.