Vandaag is het zaterdag en we gaan voor het eerst wandelen. Omdat het de eerste wandeldag wordt zijn we van plan een 'kleine' wandeling te maken. Hoewel kleine hier niet direct op zijn plaats is. De camping ligt op ongeveer 850 m. hoogte. Als je dus vanaf de camping wil gaan wandelen dan moet je dus al heel snel stijgen. Stijg je niet dan loop je veelal in het bos en is het uitzicht niet zo mooi.

We lopen vanaf de camping direct omhoog en stijgen het eerste deel heel erg snel. We stijgen in totaal zo'n 1100 meter voordat we aankomen op het hoogste punt; Lera d' Sura. Dit is een kleine verzameling van hutten. Deze stijging heeft plaatsgevonden over en afgelegde afstand van zo'n 3 km.

Het val op dat in Bregaglia de dalen zo diep zijn en de bergen hoog en stijl zijn. Je hebt daardoor een bijzonder uitzicht.

Tijdens de rustpauze worden de voeten verzorgd. We zijn blij dat de hut erstaat, want zelfs dan valt het nog niet mee om uit de straffe wind te gaan zitten. Het is behoorlijk fris met zo'n wind.
We krijgen tijdens het stijgen een SMS van Peter Jan dat hij weer thuis is gekomen van zijn reis naar Kenia. Grappig om te zien hoe je van elkaar op de hoogte kunt blijven.

Tijdens de wandeling hebben we verschillende keren uitzicht op Castaseglia wat tegen de andere kant van de helling ligt in het dal dan Bondo. Het is een schilderachtig plaatsje.

Onderweg komen we af en toe een wandelaar tegen en af en toe zien we 'koeien met van die grote horens'. Hanny en Wilco moeten niet veel van die beesten hebben, maar als je ze niets doet doen ze ons ook niets. De afdaling terug naar Bondo gaat niet vanzelf want af en toe kunnen we 'het pad' niet vinden. Uiteindelijk zijn we om 5 uur weer terug op de camping.

Wilco kookt vandag eten. We eten aardappels, gekookt in de schil met witte bonen in tomatensaus en sla. Na het eten gaan we naar het hotel … in Spino om Peter Jan te bellen via Skype. Na wat gedoe met de webcam aan beide zijden kunnen we een half uur met Peter Jan praten en zijn ervaringen van Kenia horen. Hij heeft een goede reis gehad en we zijn blij om op deze manier de ervaringen uit de eerste hand te horen.