Maandag 6 juni start voor ons op tijd. We hebben de wekker op 6 uur gezet omdat we vroeg op pad willen gaan. Maar we zijn al iets eerder wakker, doordat we nog steeds niet helemaal aan het tijdsverschil zijn gewend. We vertrekken om half 7 en gaan op weg naar Moab – Utah wat heel dicht bij het national park Arches ligt.
Gisteren hebben we naar een camping gebeld en een bericht achtergelaten, maar we hebben niets teruggehoord. We hopen het beste er maar van.

We hebben nog steeds het probleem dat er een band wat te zacht is. We gaan bij een benzine pomp proberen hem op te pompen. Dat lukt niet; Of Kees is erg onhandig of het apparaat deugt niet. Iedereen mag zelf invullen wat hij/zij denkt wat juist is. Wij houden het maar op een combinatie van beide met de nadruk op het slechte apparaat.
Gelukkig zien we een in Flagstaff een bandencentrum. Daar is een behulpzame man die de banden op de juiste spanning brengt, rekening houdend met het feit dat ze nu warm zijn. Dat geeft een goed gevoel, maar helaas blijft het lampje branden.

We rijden vandaag door een behoorlijk kaal landschap. Het deel na Flagstaff is een onderdeel van de fameuze Route 66.

Het is heel leuk om onderweg ook van verre de bergen nog te zien liggen.

Het grote voordeel van het rijden met een camper is dat je alles bij de hand hebt. We doen het vandaag rustig aan. Dus na een tijdje stoppen we en zetten we lekker verse koffie.

Hoe langer we rijden hoe ruiger het landschap wordt en hoe kaler het ook wordt. Het gekke is dat er regelmatig bordjes langs de weg staan van een halte van de schoolbus. Dat betekent dus in ieder geval dat er nog wel mensen wonen.

We rijden op een Autoweg met een maxium snelheid van 65 Miles per uur, maar toch zijn er nog waaghalzen die zich hier op de fiets wagen en over de vluchtstrook rijden: Levensgevaarlijk.

Het is geen pretje als je als fietser zo’n bakbeest tegenkomt.

Het blijft een afwisselend landschap. Steeds zien we weer andere vormen. We vervelen ons geen moment.

IMG_6376IMG_6391 IMG_6406

Om een uur of twaalf gaan we wat eten en rijden we een tiental meter van de weg af. Hieronder is te zien wat dat betekent.

IMG_6414 IMG_6415

De Mac Donald is overal aanwezig. Als het niet met een store dan toch wel met reclame.

Terwijl we hier een sneetje brood eten wijzigen we onze plannen. We zijn net voorbij de afslag naar Monument Valley gekomen, dat is nog zo’n 25 mijl. We besluiten om te informeren of daar een camping is met WIFI. En die camping is er. Dus zetten we koers naar Monument Valley. Op onze eerste planning hadden we MV opgenomen, maar gisteren besloten om er maar niet heen te gaan. Vandaag toch maar weer terug gekomen op dat besluit.

De weg ernaar toe geeft al een aardige indruk van wat ons te wachten staat.

IMG_6421 IMG_6424 IMG_6428

De camping is een zogenaamde “Full Hook Up camping”. Dat wil zeggen dat je op elke campingplaats stroom, water en een rioolaansluiting hebt. Dat komt goed van pas want de drinkwater tank raakt leeg en de twee afvalwater tanks zijn bijna vol. Het kost ons wel wat gepruts maar uiteindelijk hebben we de camper geinstalleerd en aangesloten.

We besluiten om vandaag, nu we WIFI hebben, Allerlei informatie te downloaden over de volgende bestemmingen. We hadden wel een lijst met hyperlinks naar belangrijke informatie zoals adressen van campings, maar als je geen WIFI en internet hebt, helpt dat niet veel.

Vanaf de camping worden er verschillende excursies georganiseerd naar Monument Valley. Wij boeken de sunrise toer voor morgenochtend. Het grote voordeel van zo’n excursie is dat je op plaatsen kunt komen waar we anders niet kunnen komen. Alle wegen in Monument Valley zijn onverhard en wij mogen met de camper niet op onverharde wegen rijden.

En natuurlijk gebruiken we de tijd om de weblog online te plaatsen nu we internet toegang hebben.