Zoals gezegd zijn we gisteren vertrokken naar Zwitserland. Om precies te zijn we zijn onderweg naar Savognin, in het kanton Graubunden. We hebben een voorspoedige reis. Als je 's nachts rijdt en ook nog eens door de week dan is het heerlijk rustig.
Onderweg in Zwitserland kunnen we al genieten van de bergen. Er zijn mooie wolken partijen met prachtig ochtendlicht. Hanny probeert dit te vangen in een foto. Dat valt natuurlijk niet mee vanuit de auto. Een voorbeeld staat hier beneden.

Om kwart over negen (in de ochtend) komen we aan in Savognin. Vanaf Chur hebben we de snelweg gemeden, we namen een prachtige weg door kleine dorpjes. Leuk maar toch niet zo'n goed idee met de vouwwagen aan de auto. De afdalingen waren zo steil dat op het laatste de remmen heel warm werden. Eigenlijk te warm. Maar ja, op dat moment hadden we geen keus meer.

De camping was wel wat anders dan we verwachten. Om op de camping te komen moesten we door de slagboom van het Cube Sport hotel. De beheerder was er niet. We hebben wat rondgekeken maar konden geen enkele plek vinden met gras. De hele camping was een verzameling met (sta) caravans en campers die hutje mutje op grind stonden. Toch was ons toegezegd dat er een grasveld voor ons zou zijn. De beheerder arriveert vrij snel nadat wij hem gebeld hebeen. Het grasveld blijk te liggen tussen het eerder genoemde Cube hotel en de bijbehorende tennis baan. We zullen het nog wel op een foto laten zien, maar even een korte beschrijving. Je hebt eerst het tennis veld, dan het veldje waar wij staan, dan het hotel en dan de camping. Het is bijzonder maar wel heel rustig en ook een prachtig vlak veld waar we staan.

Het opzetten van de vouwwagen gaat snel, ondanks dat het een nieuwe vouwwagen is. Het is nog even wennen maar we zijn heel tevreden met onze nieuwe aanwinst; de Raclet Panama.

Jannie verblijft in een hotel zo'n 5 minuten lopen vanaf de camping.
Ndat de vouwwagen staat, gaan we gezamelijk naar het hotel

Later op de middag gaan we nog even het dorpje (Savognin) verkennen. Het is een prachtig dorpje en een mooi dal.

Opvallend is het grote aantal kerkjes, er zijn er zeker 3 en de mooie bergbeekjes die door het dorp stromen.

Het is prachtig weer en 's avonds kunnen we nog een hele tijd buiten voor de tent zitten. Het is wel bewolkt, maar dat levert ook mooie plaatjes op. De volgende foto is gemaakt terwijl we voor de tent zitten.

Het is trouwens prachtig weer. Over het algemeen is het heel nat en koud deze zomer in Zwitserland, maar het begin voor ons is goed.