Na de regen van gisteren belooft het vandaag een stralende dag te worden. Direct al bij het opstaan is er geen wolkje aan de lucht. Na het ontbijt met onder andere een heerlijke croissant gekocht bij de lokale winkel in Roubion (tegenover de camping) en een kopje koffie vertrekken we. We gaan opnieuw een wandeling maken vanaf de camping. We wandelen richting de Col des Thures. Na de eerste kilometer wordt het heel steil en zakt het tempo behoorlijk. We hebben ruim een half uur nodig om een kilometer af te leggen. Maar gelukkig wordt het na een tijdje minder steil. Na een kleine 2 uur lopen komen we op een soort vlakte waar we aan een beekje gaan zitten. We hebben hier al een prachtig uitzicht en het water in de beek werkt zeer rustgevend.
Hieronder zie je 2 foto’s van de wandeling omhoog en daarna 2 van het beekje.
Na onze lunch gaan we weer verder. We staan even in dubio. Gaan we naar de col de l’Échelle, dan moeten we een klein stukje omhoog of gaan we verder door lopen richting Lac Chavilon? We kiezen voor de laatste optie, vooral omdat we dan een heel stuk over een soort vlakte kunnen lopen met uitzicht op de omringende bergen in plaats van direct weer het bos in gaan. Bij het meer aangekomen hebben we een fantastisch uitzicht, waar we natuurlijk even van genieten. We vervolgen onze weg over een helling met gruis richting de l’Aguille Rouge, dat is een top van zo’n 2500 meter hoogte. Het pad over het gruis is over het algemeen goed te lopen, alleen het laatste stukje is wat zwaarder.

We besluiten om niet meer naar de top van l’Aguille Rouge te lopen. We hebben al zoveel moois gezien vandaag en het vooruitzicht van nogmaals 300 meter omloog lopen lokt ons niet echt. Na een tussenstop zetten we koers naar de camping, die we vanaf onze plek al zien liggen. De afdaling kost nog wel wat moeite.
We kijken terug op een fantastische wandeling.

Door het mooie weer koelt het behoorlijk af. De lucht is helemaal helder en dat geeft een prachtig gezicht als de zon net onder is.