Zoals we gisteren meldden hebben we overnacht op de parkeerplaats bij de Walmart in Barstow. We zijn eraan gewend om vroeg op te staan. Dus ook vandaag staan we al om voor 6 uur op. Om half 7 hebben we het ontbijt achter de rug en vertrekken we richting Sequoia National Park.

Als we na een uurtje rijden stoppen om te tanken is het buiten behoorlijk fris. Het landschap verandert ook nu weer heel snel. Na een tijdje rijden passeren we een veld vol met windmolens. Het zijn er teveel om te tellen.

De nieuwe energiewinning wordt later afgewisseld met de oude traditionele vorm.

Het ziet er soms heel fleurig uit.

Er komt meer begroeiing en het wordt groener. Er worden diverse vruchten verbouwd.IMG_7429

Vlak voor we Sequoia National Park naderen rijden we een hele tijd langs een groot meer.IMG_7434

Het Sequoia park is ontzettend groot. Wij kunnen weer het park in met onze ‘annual pass’ die we aan het begin bij Grand Canyon hebben gekocht

Er zijn verschillende campings in het park. We proberen de eerste (Potwisha) en daar kunnen we al direct een plek vinden. Het merendeel van de plaatsen is gereserveerd. Maar er zijn op deze camping altijd enkele plaatsen aangewezen voor bezoekers voor één nacht. Omdat wij er al bijtijds zijn is er nog plaats. Het is zoals gebruikelijk op de campings in National Parks, self-registration. Deze camping heeft een goede toilet. Er zijn geen douches, maar dat is geen ramp als je met een R.V. bent.

Als we een plek gekozen hebben gaan we eerst de afvalwater tanks legen bij het dumpstation naast de camping en vullen we de tank met drinkwater.

In dit gebied lopen beren rond. Daarom staat er bij elke plaats een ‘bear-box’. Die is te zien op de volgende foto. Het is de bedoelign dat alle etenswaren daarin opgeborgen worden. Ook als je een camper hebt. We denken dat het niet zo’n vaart loopt met de beren, maar plichtsgetrouw als we zijn bergen we er onze spullen in op.

De rest vam de middag gaan we een wandeling maken vanaf de camping.  We zijn de camping nog niet af of we zien de volgende vogel.

We gaam de Marble Falls trail lopen. Die zo’n 12 km lang is. Aan het begin lopen we al direct fout, Het levert onderstaande plaatje op.

De wandeling brengt ons uiteindelijk bij de Marble Falls. Het is zo’n 6 km lang omhoog lopen over een pad wat deels door bos gaat en deels langs de rand van het bos loopt. Het is niet echt een uitdagende en spectaculaire tocht.

Maar als we bij de Marble Falls aankomen is het wel weer de moeite waard.

IMG_0584 IMG_0588

De terugweg gaat een stuk sneller omdat we voornamelijk omlaag lopen. Maar ook nu maakt Hanny af en toe een stop om wat bloemen te fotograferen.

Bij terugkomst drinken we nog wat en stippelen we het plan uit voor morgen.

We eten een heerlijke macaronischotel.